Őrült árak az építőiparban - ezt tesszük ellene
Drámai. Őrületes. Egészen elképesztő, vagy éppen soha nem látott. Cikkcímek és jelzők, melyekkel az építőiparban tapasztalható áremelkedést jellemzik az újságírók, a megrendelők és a teljes piac. Hogyan lehet ebben az őrületben versenyképes árakon értékesíteni? Elmondjuk.
A mémmé vált farakás
Semmi nem jellemzi jobban azt, hogy mi történik ma az építőiparban, mint annak a farakásnak a képe, amelyik szinte mémmé vált, és Ön is biztosan látta: a kép jobb oldalán rengeteg faanyag található azt kaphatta meg 2020 ban 300 000 forintért. A kép jobb oldalán ugyanakkor ennek a faanyagnak nagyjából a fele: 2021-ben ennyi faanyagot lehet megvenni ugyanannyi pénzből. De miért van ez, mi történik, és hogyan lehet ez ellen tenni?
Egy különös helyzet
Egészen különös helyzetben van az építőipar: nagyjából olyanban, mint a Holdfogyatkozás, ami 50-100 évente történik meg. Egészen egyszerűen minden összejátszik ahhoz, hogy az építőanyagok ára már nem is a fellegekben, hanem talán még annál is magasabban legyenek.
Mindenki hibás egy kicsit: a koronavírus, a hazai családtámogatási rendszer, az építőiparban bevezetett áfa mellett a világpiaci trendek, a szakemberhiány, és a szakemberek bérének exponenciális növekedése egészen egyszerűen oda vezetett, hogy mára már nemcsak nehéz jó szakembert találni (és kimagaslóan hosszú a várólista egy egy jó csapatra) hanem egyes helyeken be kellett vezetni a napi árazást. És – akár csak annak idején a hiperinflációkor – a győztesek nem az építőipari cégek, nem a szolgáltatók (akik bízhattak a keresletnövekedésben) és még csak nem is a megrendelők.
Tulajdonképpen nincs győztes, főleg, ha hihetünk az előrejelzéseknek, hogy a kereslet – kínálat és az árak nem pár hónapra borultak fel, hanem az év végéig ez lehet a trend hiszen nem magyar jellemző, hanem egy európai, sőt talán világpiaci trend az, ami éppen történik.
Versenyképes árak a Telimpexnél
Mi a Telimpexnél egyetlen dolgot tudunk az elszabadult árak ellen tenni: azt, hogy amennyire csak tudjuk (a saját erőnkből) féken tartjuk az árakat, és maximum olyan mértékben korrigáljuk, amit a piac diktál és kíván. Marketingszövegnek hangzik, de a lehető legalacsonyabb árréssel dolgozunk és minden esetben a lehető legrövidebb határidővel próbáljuk meg kiszolgálni a leendő vásárlóinkat, ügyfeleinket.
És természetesen abban bízunk, hogy mihamarabb vége ennek a különleges együtt állásnak és minden normalizálódik.